reklama

Čakal som na Morisona

Ani neviem koľkáty krát. Je to dlhá história. Ešte som býval na starej izbe na internáte, s chalanmi, ktorí mi tiež „akoby náhodou“ spadli z neba. To by som snáď ani nestihol všetko spísať. Bolo to v treťom ročníku. A ten patrí medzi prelomové. Okrem iného preto, lebo si všetci vyberajú pedagogických vedúcich so semestrálnymi prácami (alebo naopak?), a ja som dostal zápal pľúc.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Vraj to mohlo byť z prachu v koberci, na ktorom som celý predošlý rok spával. Býval som načierno, v najpernejších dňoch sme na izbe s tromi posteľami spali piati; Maťo a ja na zemi. Už tradične som pred vyšetrerním krvi dostal jednu krabičku antibiotík „naslepo“. Až keď ma viezli na pohotovosť so zimnicou a teploty neklesali, poslali ma k pľúciarovi. Tam si ma už rovno nechali. Pyžamo, kefka, mydlo, infúzie...dva týždne v nemocnici, spolubývajúci páni a doktorka Olina... Návrat do školy bol, ...hm, ťažký. Ale vydaril sa. S malou dušičkou som vyhľadal Morisona, učiteľa, zvukára, klaviristu a programátora v jednej osobe. Niekto si myslí, že je to stratená existencia. Nech, ale ja si to nemyslím. Obdivujem ho. Morison ma vypočul. Napriek tomu, že som prišiel po termíne, vzal si ma pod dohľad. Všetky moje ciele boli také nejasné, široké. Rok a pol sme pracovali na vytváraní homogénneho zvukového poľa a jeho skúmaní. Väčšinou bol lídrom on. Sám som vedel akurát dobre zorganizovať ľudí, ktorí by mi pomohli. Stretávali sme sa každý týžden, vďaka čomu sme sa viac spoznali. Morison, aj napriek svojej vonkajšej aj vnútornej podobe s dvojníkom so skupiny Doors, dokáže robiť pedagogické zázraky. Jeho osobnosť je dosť široká na to, aby pochopila veľa vecí, aj nevysloviteľných. Nikdy som mu otvorene nepovedal, ako to vlastne je medzi mnou a elektrotechnikou, a on to vie. Vlastne som mu to aj povedal, ale vedel by to aj bez toho. Morison má intuíciu. Chápe aj to,že niekedy sa nedá... Ale nabudúce sa znova spýta čo je nové. Morison sa každé ráno nachádzal na tom istom mieste. V bufete s kávou a cigaretou. Šlofík mi povedal, že ten istý rituál opakuje aj poobede, len s tým rozdielom, že nikto nevie ako a kedy sa tam dostal. Vraj sa teleportuje. Ešte som to nezažil. Býval medzi nami na intráku. A koľko má rokov? Neviem. Asi by som bol zvedavý na to, ako to berie. Určite ako prirodzené plynutie. Za ten čas prešlo jeho rukami veľa „detí“. Kopa študentov- inžinierov, muzikantov, spisovateľov, otcov, ale aj matiek rodín. Píšem to akoby ľahko, ale je to trochu zložitejšie. Neviem, či všetci to tak prežívajú. Vždy ma trápilo, keď som ho sklamal. Tak jemne mi to naznačil, ale na ňom som to videl jasne. A dnes je to podobné. Nezveličujem. Zmenilo sa iba to, že Morisonom som už aj ja. Stal som sa totiž učiteľom...

Martin Krajmer

Martin Krajmer

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

mám rád aj komplikácie... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu