reklama

Brigáda

Dnes som bol na brigáde. Vlastne som tam ani nechcel ísť, ale niekedy sa v živote dejú veci, o ktorých nerozhodujeme. Som rád, že som bol. Ide o manuálnu prácu. Skladáme presné meracie prístroje na neviem už čo, ale znie to dosť odborne. Najdlhšie trvá viazanie vrkôčikov na kábloch z vinutí transformátorov a následné pripínanie koncoviek na ne. Ale najlepšie je to, keď si pritom môžem pustiť rádio. Dávam pozor presne natoľko, nakoľko to vyžaduje situácia. Som si vedomý, že to deformuje môj prístup k práci, preto občas rádio vypnem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Kolektív je ozaj dobrý. Ráno sme sa zvítali po pol roku, šéf pre mňa pripravil prácu dole v dielni. Hocikto z nich by sa na mojom mieste tešil, že môže byť trochu sám. Počúvať stanicu, ktorú má rád, ale to len tak na chvíľu. Aj mne začalo byť otupno. Keďže ma tu nikto do ničoho netlačí, ostal som sám so svojimi myšlienkami a kopou transformátorov čakajúcich na zaplietanie vrkôčikov. Z práce ma vyrušil až Milan. Chodievame spolu do bufetu na obed. Dnes sme len dvaja. Chalani zhora buď nejedia, alebo im doma pripraví mama. Milan má veľmi silné auto... Štvorlitrový motor, kožené sedadlá, z nuly na sto za päť sekúnd. Škoda, že mi tak dlho trvá, kým si uvedomím, kde a s kým som. Zmohol som sa len na jednu otázku. Ináč sme ticho. Stačilo by sa spýtať, či má ešte problém s výfukom, alebo niečo také, ale teraz mi to pripadá nevhodné. Rýchlosť ma vtláča do sedadla, znova a znova, rozmýšľam. Ale s Milanom v aute...to je niečo iné. On komunikuje predovšetkým s motorom. Vošli sme do jednosmerky. Nejaký vodič ide oproti, som zvedavý ako to Milan vyrieši. Je veľmi nahnevaný. Zastávame. Ten oproti, v protismere, začal vykrikovať. Mal som chuť povedať Milanovi, nech sa na to vykašle, ale už je neskoro. Cúvli sme, ale akurát natoľko, nakoľko to vyžaduje situácia. To znamená, nevzdáme sa. Stojíme, chlapík s autom oproti sa len tak tak s ťažkosťami môže prešmyknúť vedľa nás. Zastáva. Nemôžme sa pohnúť. To je teda prefíkanec. Tak toto si nemal. Komunikácia motor-Milan naberá na obrátkach, raz, dva, tri, zaškrípali kolesá, a škrrrrt. Prerážame si cestu. Chlapík ešte viac nadáva. Som mierne v šoku. Vystúpil som pri bufete, poďakoval Milanovi za odvoz a objednal si fašírku so zemiakovým šalátom. Koľko sa tam zišlo chlapov...až mi bolo priúzko. Jeden zo stojacich v rade, mal oranžovú vestu ako kamelot, ma začal presviedčať aké je to s nami zlé. Našťastie len pár minút. Vzal som si tanier a daná téma sa ma už vôbec netýkala. Dokonca som sa cítil dobre.Poobede vychutnávam cestu späť po svojich. Tá polhodina spraví veľa, hlavne keď je práca monotónna. Na parkovisku som stretol Milana. Zaplatil len malým škrabancom. Nechali sme to tak. Nechcel som zapárať, Milan má asi 100 kíl, ale hlas má jemný. Ešte ho poriadne nepoznám. Ale odteraz si ho budem všímať.

Martin Krajmer

Martin Krajmer

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

mám rád aj komplikácie... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu